Audi SQ5

Audi si letos připravilo hned několik zajímavých novinek v segmentu SUV. Již dobře známé Audi Q5 nejprve dostalo několik úprav, načež se světu poprvé ukázal model Audi SQ5 TDI, který by měl být vrcholem této řady dnes populárních SUVéček. Ale pojďme pěkně popořadě..
Audi v dubnu zareagovala na stále rostoucí konkurenci mírnými úpravami modelu Q5. Ten dostal mimojiné pozměněnou masku, kdy upoutají především světla, nyní již vybavena o LED technologii pro denní svícení. Dále je upravena i mřížka chladiče a horní hrana přední části vozu. Změny se dočkaly také zadní světlomety, nyní také navíc vybaveny o LED technologii. Další drobné úpravy se dotknout i interiéru vozu.

Co se pohoných jednotek týče, bude Q5ka nabízen v pěti provedeních – tři naftové TDI motory a dva benzínové TFSI. Nejvýkonější z nich je šestiválcový benzínový třílitr s označením TFSI, který disponuje výkonem až 272 koní a maximálním točivým momentem 400Nm. Stokilometrovou rychlost pak Q5 zvládne pod šest vteřin, přičemž kombinovaná spotřeba je stále přijatelných 8.5 litrů na sto ujetých kilometrů.

Audi Q5
[iframe width=“80%“ height=“350″ src=“http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Audi&m=2013-Q5″]

Audi SQ5 TDI

Nyní ovšem Audi přišla s vozem SQ5 TDi, který by měl plnit roli vrcholového modelu těchto středních SUV ingolstadtské automobilky. Již na první pohled se model SQ5 TDI mírně liší, a to především sportovnějším vzhledem, který mu dodávají obrovská kola a upravená agresivnější maska chladiče.

Audi SQ5 TDI Video[iframe width=“80%“ height=“350″  src=“http://www.youtube.com/embed/1juaPEt7-LM“]

Pod kapotou vrcholného modelu bude pracovat třílitrový vznětový agregát, který se může pyšnit výkonem až 313 kňských sil a maximem 650 Nm točivého momentu. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový šestiválec spolupracuje s osmistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic. Pohon všech čtyř kol pak zajišťuje system quattro, jenž hnací sílu rozděluje mezi jednotlivá kola.

Díky tomu dokáže Audi SQ5 zrychlit na 100 km/h za něco málo přes pět vteřin, což je na vůz třídy SUV velmi rychlý čas. Maximální rychlost je pak 250 km/h. To vše ale při téměř neuvěřitelné kombinované spotřebě 7.2 litrů na sto kilometrů jízdy.

Audi SQ5 navíc dostane sportovně laděný podvozek, který je oproti standartu o 30mm snížený. Vůz bude k dostání v základu s dvacetipalcovými litými disky, za příplatek je možnost dostat i 21palcová kola.

Na český trh by se Audi SQ5 mělo dostat začátkem léta příštího roku, přičemž cena zatím není stanovena. Nicméně cena pro německý trh vychází v přepočtu na půldruhého miliónu korun.

Audi SQ5 TDI
[iframe width=“80%“ height=“350″ src=“http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Audi&m=2013-SQ5_TDI“]

Více o vozech do terénu – SUV a OffRoad – se dočtete na novém magazínu OffRoady.eu, který se zaměřuje především na tyto vozy.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *