Jedno z nejslavnějších a nejkrásnějších supersportů, jaké kdy byly vyrobeny. I těmito výroky je často Ferrari F40 popisováno. A zcela určitě po právu. Přes to, že je v současné době již téměř pětadvacet let staré, stále vzbuzuje stejné emoce.
Ferrari F40 je posledním vozem automobilky Ferrari, na který ještě dohlížel sám velký šéf – Enzo Ferrari. O rok později totiž zakladatel této automobily v úctyhodných devadesáti letech zemřel. Na světě ovšem po sobě zanechal nesmazatelnou stopu, ještě zvýrazněnou právě tímto vozem. F40ka vznikla vlastně i jako dárek automobilce k čtyřicátým narozeninám, odtud tedy pochází název.
Kořeny tohoto vozu můžeme hledat především v jeho předchůdci, tzn. Ferrari 288 GTO. Těmito vozy se chtělo Ferrari dostat ze stínu konkurenční německé automobilky – Porsche, která již v té době prosperovala především z modelu Porsche 911. Ovšem s příchodem Ferrari F40 se toho hodně změnilo.
VIDEO: Jeremy Clarkson v Top Gearu by si vybral Ferrari F40, jako nejlepší supersport všech dob ..
[iframe width=“80%“ height=“350″ src=“http://www.youtube.com/embed/R3lgehIWXC8″]
Designu vozu se ujalo designérské studio Pininfarina, které mělo již v té době s Ferrari velké zkušenosti díky modelům jako Testarossa či Daytona. Výsledkem byl krásný design, ovšem také funkčně velice dobře propracovaný. Především i dnes stále ohromuje výborně řešená aerodynamika vozu. I díky výborné aerodynamice tak mohlo Ferrari F40 dosahovat velmi vysokých rychlostí. Také bylo ve své době nejrychlejším sériově vyráběným automobilem světa, a to až do příchodu Lamborghini Diabla.
F40ka byla take velice lehká, jelikož byla téměř výhradně vyrobena z uhlíkových vláken, tedy materiálu hojně využíváného i dnes. Vůz se dodával také pouze v jedné barvě, klasické rudé barvě Ferrari.
O výkon Ferrari F40 se staral vidlicový osmiválec o objemu 2.9 litrů s pravoúhlým rozevřením válců, kterému navíc pomáhaly dvě turbodmychadla. Výsledek byl nejen v té době úchvatný – 478 koňských sil. Zadní náprava pak byla poháněna skrze pětistupňovou převodovku.
I když byla F40ka vyráběna především jako závodní auto, díky více jak třináctistům vyrobneným kusům můžete potkat tento vůz i na obyčejné cestě. Ovšem vybavenost vozu odpovídá jeho určení. Nenajdete zde žádné komfortní funkce jako klimatizaci a podobně, místo toho na Vás čekájí jen řídicí mechanismy.
Ferrari F40 – italská legenda
[iframe width=“80%“ height=“350″ src=“http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Ferrari&m=1987-F40″]