Ferrari 458 je již od svého vzniku mnohými považováno za nejlepší superauto s motorem uprostřed. Silný čtyř a půl litrový motor s osmi válci do V, maximální rychlostí 325 km/h, zrychlení z O na 100 km/h za 3,4 sekund a karoserie od legendárního studia Pininfarina. To jsou důvody, proč je 458 Italia tak oblíbená. Ale tato krásná Italka je mezi námi již od roku 2009, což ve světe supersportů stačí na důchodový věk. Scuderia proto přichází s nástupcem této legendy.
Nese název Ferrari 488 GTB. Je poháněna motorem V8 3,9 litru. To zní téměř jako vtip, že nástupce 458 dostal menší motor, ale díky dvou turbodmychadlům je nový motor téměř o 100 koňských sil výkonnější. Tato porce výkonu je přenášena na zadní kola skrze zcela novou inteligentní převodovku, která představuje variabilní rozložení točivého momentu. Díky této technologii si auto samo určí kolik točivého momentu bude kdy přenášet na kola. To se podepisuje i na hodnotách zrychlení. Z klidu na 100 km/h se dostane již za 3 sekundy a z nuly na 200 km/h již za úchvatných 8 sekund. Maximální rychlost nebyla vyslovena přesně, ale mluví se o hodnotách výrazně přesahující 300 km/h.
K těmto číslům nepochybně přispívá i velice zdařilá aerodynamika vozu, které bylo dosaženo díky výrazným prolisům a spoilerům. Dokonce se má jednat o aerodynamicky nejzdařilejší produkční vůz Ferrari vůbec. Tomu svědčí i ten fakt, že novinka produkuje o 50% vyšší přítlak než tomu bylo u předchůdce.
Dostáváme se k designu, který jde ruku v ruce s výše uvedenou aerodynamikou. Design je velice subjektivní záležitostí. Musím ale přiznat, že krom jednoduchého, funkčního designu interiéru mi vzhled 488 na první pohled vůbec nepřirostl k srdci. Neustále jsem ho považoval za moc hranaté a stále jsem ho srovnával s předchůdcem.
Stačilo ale několik desítek minut a zcela sem se do jeho křivek zamiloval!
Další podrobnosti se dozvíme příští měsíc na Ženevském autosalonu, kde se o pozornost popere právě Ferrari 488 GTB a jeho britský konkurent McLaren 675.