Chcete si koupit auto a přemýšlíte nad tím, které auto má nejméně poruch a bude vám sloužit co nejdéle? Věřte, že u každého auta se může něco pokazit a je dobré mít v záloze ověřený servis, který vám dokáže poradit a pomoct téměř s čímkoliv.
1) Nové, ale i ojeté auto by mělo startovat hned na první nažhavení. Pokud auto ihned nenastartuje, tak se může jednat o závadu vadných svíček nebo přerušeném či špatném zapalovacím kabelu. U dieslových aut se může jednat také o špatné palivové čerpadlo.
2) Vcelku častým problémem může být špatné těsnění hlavy válců, což málokoho napadne, protože by se mělo jednat o odolnou součást auta. Přesto tento problém může nastat. Oprava může být nákladná a také složitá.
3) Brzdový systém byste měli kontrolovat pravidelně, stejně jako řídící jednotku nebo správnou funkci tachometru. Brzdy zaručují bezpečnou jízdu a bývají testovány i na STK. Věnujte jim dostatečnou pozornost.
4) Pokud jedete větší vzdálenost ve vyšší rychlosti, tak se může stát, že se vám chvěje volant. Jedná se o nevyváženost kol a špatnou geometrii byste měli co nejdříve vyřešit. Po kontrole geometrie kol a správném nastavení budete překvapeni, jak dobře vaše auto opět jede.
5) Častým problémem může být elektroinstalace. V tomto případě bývá nejtěžší najít, kde přesně problém v autě je. Využít můžete specializovaného servisu, diagnostiky nebo použít vylučovací metodou. Bohužel v současnosti platí, že čím víc elektroniky v autě je, tím víc prvků se může pokazit.
6) Mezi časté problémy patří také ztráta klíče. Pokud se jedná o autoklíč s imobilizérem, tak je problém ještě větší. Nezoufejte však a nechte si vyrobit autoklíč náhradní a přehrát kód tak, abyste své auto mohli bez problému nastartovat.
7) Problém s převodovkou dokáže také potrápit. Jedná se o problémy, jak s manuální převodovkou, tak s automatickou. Největší problémy způsobuje automat a dvěma spojkami. Ovšem i tato závada je řešitelná.
8) Hlavně v létě řeší velké množství lidí klimatizaci. Pokud jste koupili ojeté auto, tak se může stát, že klimatizace nefunguje vůbec. Rozhodněte se, zda do této opravy investovat nebo používat pouze větrání pomocí okýnek.
9) Pokud za jízdy slyšíte klepat podvozek, věnujte tomuto zvuku pozornost. Můžete se jednat o uvolněné silentbloky. Je možné, že problém je jen na jednom kole. Řešte problém ihned. Jen tak zabráníte dalším defektům a uvolnění čepů s následnou nutností opravy celé nápravy.
10) Problém můžete mít také se spojkou. Jedná se o vcelku spotřební materiál, který je opotřebováván každodenně. Spojka by sice měla vydržet statisíce kilometrů, ale hodně její životnost ovlivní styl jízdy a u některých aut je spojka vnímána jako náchylný a problémový díl. Zkuste vypozorovat, jak se chová spojka ve vašem autě a snažte se tomu podřídit i svou jízdu.