Ve většině automobilů jsou již reproduktory z výroby. Ty jsou ale jenom málokdy považovány za něco skutečně kvalitního. Jedná se spíše o jednodušší kousky základních vlastností. Je tedy jasné, že poslech prostřednictvím nich nemusí být dokonalý. I proto se mnoho lidí rozhodne pro jejich výměnu. Tu lze učinit třeba i v případě, kdy dosloužily. Společně se podíváme na to, jak ty pravé reproduktory do auta nejlépe vybrat s ohledem na to, co současný trh nabídne.
Koaxiální reproduktory do 1 000 Kč
Klasika a nejnižší segment současného trhu. Nejprve je třeba si jasně charakterizovat právě to, čím jsou koaxiální reproduktory výjimečné a jaká je jejich konstrukce. Mají velmi jednoduchou podobu, která se skládá ze středobasového a také z výškového reproduktoru.
Oba dva jsou u koaxiálních reproduktorů umístěné v jednom koši. To znamená, že když o tomto reproduktoru mluvíme, držíme v ruce jeden celistvý kus, ve kterém jsou oba tyto typy reproduktorů. Pokud se podíváme na varianty, které stojí do tisíce korun, je nutné říci, že se jedná spíše o jednodušší provedení, pro nenáročné posluchače. V tomto segmentu platí jasná rovnice, že čím je jejich cena nižší, tím bude nižší i kvalita.
Koaxiální reproduktory do 2 000 Kč
I zde je třeba počítat se stejnou konstrukcí. Tedy s takovou, kdy je středobasový a výškový reproduktor součástí jednoho koše. Pokud se na sortiment dražších typů podíváme blíže, je třeba říci, že někdy může celý koaxiální reproduktor obsahovat ještě něco navíc. Je to středový reproduktor, který je dále doplněn také reproduktorem supervýškovým, který je znám pod označením supertweeter.
Důvodem je zcela přirozeně to, aby bylo dosaženo co největšího rozsahu, který s produkcí hudby přímo souvisí. Daná cenová hladina už je spíše průměrná, což logicky znamená i jistotu vyšší kvality, než v případě zmíněných nejlevnějších modelů na trhu. Cena 2 000 Kč však stále nepatří mezi nejvyšší. Stále může růst, což se na kvalitě také pozitivně podepíše.
Komponentní reproduktory
Třetí možností, na kterou se společně podíváme, jsou takzvané komponentní reproduktory. Nejprve je důležitá jejich charakteristika, která vám pomůže přiblížit to, jak přesně vypadají. Komponentní reproduktory jsou totiž konstruovány tak, že jsou od sebe ty jednotlivé odděleny. Každý je tedy zvlášť, což umožní mnohem lepší budoucí nasměrování tak, aby byl zážitek z poslechu hudby mnohem dokonalejší.
Další výhodou je zcela určitě i možnost rozložení výšek, středních frekvencí, ale i basů mezi různé reproduktory, a ty s ohledem na jejich vlastnosti, ale i s ohledem na vlastnosti lidského ucha rozložit po celém automobilu tak, aby bylo dosaženo skutečně dokonaných vlastností. Při výběru je možné komponentní reproduktory nakupovat nejenom samostatně, ale i v sadách. Mezi klasiku dnes patří dvoupásmové komponentní reproduktory. To znamená, že kupujete dva středobasové reproduktory, 2 separátní výškové reproduktory a 2 frekvenční výhybky. Pořídit je možné i třípásmovou sadu, která navíc obsahuje i středový reproduktor.
Co je potřeba k montáži?
Výběr reproduktorů jako takových je za vámi. Posledním krokem je nutnost zaměřit se i na samotnou montáž. Co je k ní potřeba? Primárně to jsou kabely a redukce, které umožní plnohodnotné propojení jak jednotlivých reproduktorů, tak i jejich napojení na váš automobil. Tím ale potřebný sortiment nekončí. K montáži jsou třeba i takzvané podložky pod reproduktory. Tento sortiment je dnes poměrně široký a vyrábějí se třeba z plastu, nebo ze dřeva. Kdo však hledá ty nejlepší vlastnosti, měl by se zaměřit na MDF podložky pod reproduktory. Ty nezklamou ani s ohledem na svou životnost, tak ani s ohledem na své kvalitativní vlastnosti, nebo i na celkovou cenu. Správný výběr podložky přirozeně souvisí především s typem vašeho vozu a velikostí konkrétního reproduktoru, ke kterému budou sloužit.
Jeden komentář u “Jak vybrat ty pravé reproduktory do auta”